پوست، مو و زیبایی

افتادگی پوست صورت؛ ۵ تمرین خانگی برای پیشگیری از افتادگی پوست صورت

5 تمرین خانگی برای پیشگیری از افتادگی پوست صورت

ورزش هایی که پوست صورت را سفت و زیبا می‌کند

این روزها انواع جراحی های زیبایی برای پیشگیری و رفع افتادگی پوست صورت ، کمک به سفت شدن یا فرم گرفتن پوست و عضلات صورت انجام می شوند اما هزینه این عملها به قدری بالاست که احتمالا خیلی ها از پس آنها بر نمی آیند.

 پس چاره چیست؟ اگر میخواهید تا حد قابل قبولی جلوی افتادگی پوست صورت خود را بگیرید و تمایلی به عمل های زیبایی ندارید، پیشنهاد می کنیم از همین امروز سراغ ورزش های صورت بروید. این ورزش ها، بسیار ساده هستند و انجام دادن آنها زمان کمی می برد اما نتیجه حاصل از آنها در حفظ زیبایی پوست صورت، بسیار مطلوب خواهد بود.

۱٫ ورزش پوست بالای ابرو

هدف: بالا بردن طبیعی ابروها

 یکی از دغدغه هایی که ممکن است خیلی از افراد با آن مواجه باشند، افتادگی پوست اطراف ابرو و نزدیک شدن چشم و ابرو به یکدیگر است. این مساله می تواند تا حدودی زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار بدهد. از این رو، شما می توانید روزانه با انجام دادن یک حرکت ورزشی ساده در ناحیه پوست ابرو، به افزایش خونرسانی و کلاژن سازی در این قسمت از پوست صورت کمک کنید و جلوی شلی یا افتادگی پوست بالا و کنار ابروها را بگیرید.

برای انجام دادن این ورزش، ابتدا باید انگشتهای سبابه و میانی هر دو دست خود را در انتهایی ترین بخش پوستی بالای ابروها (بالای دم ابروها) قرار دهید و انگشتها را روی همان قسمت از پوست فشار دهید، در حالی که با فشار انگشتان، اجازه تکان خوردن پوست انتهای ابروها را نمی دهید، سعی کنید ابروهای خود را بالا و پایین بیندازید. در این صورت، ابروها و پوست بالای آنها می توانند از تاج ابرو تا میانه های آن، بالا و پایین بروند و باعث ایجاد چین و چروک هم نشوند. سعی کنید هنگام انجام این حرکت، اخم نکنید. بهتر است این ورزش را ۶ مرتبه در طول روز و هر مرتبه ۱۰ بار تکرار کنید.

۲٫ ورزش استخوان گونه

هدف: ایجاد خط گونه و پیشگیری از شل شدن عضلات گونه‌ها

 داشتن گونه هایی سفت و برجسته در هر سن و سالی، یکی از معیارهای حفظ زیبایی و شادابی پوست است. این روزها روش های درمانی مختلفی از جراحی لیف گونه گرفته تا نخ انداختن، برای ایجاد خط گونه و رفع شلی یا افتادگی پوست یا عضلات این قسمت از صورت انجام می شود که چندان هم ساده، ارزان و بی دردسر نیستند. این در حالی است که شما می توانید با انجام دادن منظم یک ورزش ساده، هم به ایجاد تدریجی خط گونه کمک کنید و هم جلوی افتادگی آن را بگیرید.

 برای انجام دادن ورزش گونه ها ابتدا باید انگشت سبابه و میانی هر دو دست خود را بالای گونه ها (روی استخوان گونه) قرار دهید. با کمک انگشتان، پوست گونه را بالا بکشید. حالا دهان خود را کاملا باز کنید و بگویید: «آ»! ۵ ثانیه در همین حالت بمانید و این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه تکرار کنید.

۳٫ ورزش گونه

هدف: رفع چاقی و پف صورت در ناحیه گونه و زیر چشم ها؛ سفت شدن گونه ها

 خیلی از افراد با افزایش سن دچار چاقی موضعی مانند ورم کردن یا پف در ناحیه گونه ها یا زیر چشم ها می شوند. برای رفع این مشکل، یک ورزش بسیار ساده وجود دارد که می توانید ۲ یا ۳ بار در طول روز آن را در خانه یا محل کار انجام دهید. انجام این حرکت ورزشی به سفت شدن گونه ها هم کمک می کند.

 برای انجام دادن این حرکت ورزشی، ابتدا جای ثابتی بنشینید یا سرپا بایستید.
صورت خود را کاملا به سمت سقف بگیرید تا پوست گردن تان کشیده شود.
حالا به لب‌هایتان حالت ماهی یا غنچه بدهید تا پوست گونه‌ها کاملا کشیده شوند.
۵ ثانیه در این حالت بمانید و ۱۰ تا ۱۵ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

۴٫ ورزش آرواره

هدف: اصلاح و سفت کردن خط آرواره

یکی از کارهایی که در عمل فرم دهی صورت انجام می شود، فرم دادن به خط آرواره (استخوانی که از زیر گوش شروع می شود، از چانه می گذرد و به گوش دیگر می رسد) برای اصلاح شکل نهایی صورت است. شما می توانید با انجام دادن منظم ورزش روزانه به اصلاح خط آرواره، پیشگیری از افتادگی آن و سفت شدن پوست اطراف آرواره کمک کنید.

برای انجام این کار، ابتدا لب پایینی را تا جایی که می توانید روی لب بالایی بیاورید.
این کار باید باعث شود کشیدگی پوست آرواره و استخوان آن را تا ناحیه گوشها حس کنید.
حالا در همین حالت، صورت خود را به سمت سقف بالا ببرید، به طوری که کشیدگی پوست گردن و پوست قسمت انتهایی صورتتان را کاملا حس کنید.
۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و این ورزش را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه در هر نوبت تکرار کنید.

۵٫ ورزش خط خنده

هدف: پیشگیری از ایجاد خط خنده

 رفع خط خنده با کمک انواع فیلرها مانند ژل و چربی یا با استفاده از روش هایی مانند نخ انداختن، از دیگر عملهای زیبایی بسیار پرطرفدار میان خانمها و آقایان است. اگر شما هم جزو آن گروه از افرادی هستید که می خواهید با روش های طبیعی جلوی ایجاد خط خنده های عمیق را بگیرید و پوست صافتری در ناحیه اطراف لبها یا بینی داشته باشید، ورزش «ماهی بادی»رابه شما پیشنهاد می کنیم.

 برای انجام این ورزش کافی است

  • دهان خود را ببندید و داخل لپ سمت راست خود را باد کنید
  • این باد را هر ۲ ثانیه یکبار بین لب راست و لب چپ حرکت دهید.
  • بهتر است این ورزش را ۳ مرتبه در طول روز و هر مرتبه حدود ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب ها

الهام عروجی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی که از سال 1396 در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت حرفه ای خود را آغاز نموده ام. در حال حاضر مفتخر به همکاری در تیم متخصصان شمیم سلامتی می‌باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن