بیماری

فراموشی ; درمان فراموشی بدون استفاده از دارو و با خوردن غذاهای سالم

فراموشی

درمان فراموشی بدون استفاده از دارو

درمان فراموشی بدون استفاده از دارو

از دست دادن حافظه عارضه بسیار ناگواری است که با افزایش عمر حاصل می شود. این عارضه از ۱۵ سالگی به بعد اتفاق می افتد و بتدریج پیشرفت می کند و ممکن است منجر به مراحل سخت تری گردد.

فرد مبتلا ممکن است فراموش کند که کلید خود را کجا گذارده و یا اسامی نزدیکان خود را فراموش نماید و شاید با پیشرفت سن مبتلا به جنون گردد که مراحل حادتر بیماری است. این بیماری ممکن است سبب تغییر روش و تغییر شخصیتی بیمار شود و قابلیت انسان را برای تصمیم کارهای فکری از بین ببرد. یک نوع پیشرفتهای این بیماری را آلزایمر می نماید که به سبب کوچک شدن مغز ایجاد میشود و تغییراتی در مغز ایجاد می شود که آن را پلاک مینامند.

بطور خلاصه قسمتی از بافت مغزی از بین می رود و مغز کوچک می شود تا شکل یک توده ی پروتئین در بین بافت های مغزی پیدا شود که آن را پلاک می نامند. پس از سنین ۶۵ سالگی این تغییرات در هر پنج سال دو برابر می گردند. دلیل دیگری که باعث تغییرات مغزی می شود، اختلالات جریان خون مغز است که طی آن بعضی از رگ های کوچک مغز بسته و یا پاره می شوند. بنابراین نگهداری سلامت رگهای مغز از بروز این بیماری جلوگیری می نماید.

درمان بیماری های مغز توسط خوردن غذاهای سالم

١- لوبیای چشم بلبلی

بتدریج دیده می شود که هوموسیستین درمان کننده‌ی بعضی بیماری های رگهاست از جمله از بین رفتن اعمال مغزی یا بیماری آلزایمر است. مطالعات نشان داده که خوردن ۶۰۰ میلی گرم یا بیشتر از ویتامین ها (فولیک اسید) خطر گرفتاری اختلالات مغزی و فراموشی را کم می کنند. این از فواید ویتامین B است که در بسیاری از مواد خوراکی از جمله لوبیای چشم بلبلی وجود دارد. علاوه برلوبیای چشم بلبلی، عدس، تخم آفتابگردان ، اسفناج و آب نارنج و پرتقال؛ دارای این ویتامین هستند. سوپی تهیه کنید که دارای لوبیای چشم بلبلی، عدس، برنج، لوبیای چینی باشد و همه روزه میل نمائید.

۲- چربی های نباتی

مطالعات نشان داده که مصرف چربی های اشباع نشده نباتی، بر چربی های اشباع شده حیوانی برتری دارد. زیرا سبب افزایش هوش و حواس می گردد و خوردن مقادیر زیاد چربی های حیوانی خطر گرفتاری به بیماری آلزایمر و از دست دادن خاطرات را بیشتر می کند. بنابراین سعی کنید از چربی های حیوانی درون گوشت های گاو، گوسفند کره، سرشیر کمتر مصرف کنید که به حواس پرتی و بیماری آلزایمر مبتلا نگردید. از طرفی چربی های حیوانی سبب تولید کلسترول بد و چربی های اشباع نشده سبب زیادی کلسترول های خوب می شود.

۳- میوه جات ترش

امروزه ثابت شده که خوردن میوه تا چه اندازه ای برای سلامتی انسان اهمیت دارد. مطالعات روی ژاپنی‌های مقیم آمریکا نشان داده نوشیدن سه نوبت آب میوه در هفته سبب کاهش ۷۹ درصد بیماری های مغزی و فراموشی می شود. مطالعات دیگر نشان داد که خوردن ویتامین E, C خطر گرفتاری به بیماری های مغزی و آلزایمر را کم می کند. زیرا این ویتامین ها رادیکال های آزاد عامل جدایی سلول های مغزی را از بین می برد. ویتامین های C و E مصنوعی این مقصود را تامین نمی کنند و ویتامین های طبیعی درون میوه جات بر ویتامین های مصنوعی دارویی ارجحیت دارند.

۴- انگور و چای

در انگور ماده شیمیایی وجود دارد که از آسیب های مغزی جلوگیری می کند. همچنین در چای ماده ای وجود دارد که از خرابی های بافت های مغزی و آلزایمر جلوگیری میکند.

۵- انار

در انار مواد شیمیایی گوناگونی است که مانع تورمات و اکسیده شدن رادیکال های آزاد می گردند.

۶- عوامل و مواد غذایی دیگر

خوردن مواد غذایی زیر سبب نگهداری و سلامت بافت ها می گردد و از ضایعات مغزی و بیماری آلزایمر پیشگیری می نماید:

  • کنگر
  • زردچوبه
  • توت
  • کرفس
  • سیر
  • زنجبیل

برای بهبود بافت های مغز از غذاهای زیر استفاده کنید:

مواد غذایی زیر سبب درمان بعضی سرطان ها، بیماری های قلبی و پیشگیری از رکود مغز می گردند و حتی ممکن است ضایعات را جبران کنند. خوردن میوه جات و غذاهای مختلف سبب بازگشت مواد از بین رفته می گردد.

  • کلم
  • لبو
  • آووکادو
  • جو
  • توت فرنگی
  • اسفناج
  • روغن زیتون
  • جگر
  • تونا
  • آنتی اکسیدان ها

منبع: کتاب راز یکصد سال زیستن بدون دارو

برچسب ها

مسعود رازنهان

مسعود رازنهان هستم سردبیر محتوای مجله سلامتی حدودا 6 سال تجربه کاربری و فنی در تولید محتوا دارم امیدوارم محتواهای بنده مورد استفاده شما عزیزان گردد. خوشحال میشوم از طریق ایمیل : raznahan@shamimsalamati.ir نظرات خودتان را برایم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن