تغذیه

صبحانه

صبحانه چی بخوریم ؟ 

صبح‌ها باید غذاهایی با مزاج گرم بخورید تا بدن بتواند انرژی بالای مورد نیاز را برای یک روز پرنشاط تامین کند .

درست است که باید در خوردن چربی و شیرینی احتیاط کرد ولی اشکالی ندارد که صبح‌ها غذاهایی چرب و شیرین را میل کنید . خوردن کره، خامه و عسل در وعده صبحانه، همان‌طور که در فرهنگ غذایی ما در سال‌های قدیم جا داشته، مفید است اما صبحانه خوب فقط کره و مربا نیست. گاهی مصرف مقدار کمی گوشت در این وعده می‌تواند به بدن شما فایده برساند.

خط قرمز در خوردن صبحانه : سبزیجات و میوه‌ها در ساعات ابتدایی صبح

در صبحانه چی بنوشیم ؟

نوشیدنی‌هایی که طبع گرم دارند ، بهترین گزینه برای شروع روز هستند . چای هم که محبوب‌ترین و متداول‌ترین نوشیدنی صبحگاهی و همچنین شیر  به شرطی که گرم شود ، جزء این دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

گذشته از این اگر قرار است قهوه بنوشید حتما صبح این کار را انجام بدهید چون قهوه می‌تواند انرژی شما را حفظ کند اما یادتان هم باشد قهوه را نباید با شیر میل کنید چون در صورت ترکیب شدن با شیر ضرر‌هایی را به بدن‌تان می‌رساند که یکی‌شان به وجود آمدن لک روی پوست است.

خط قرمز در نوشیدنی صبحانه : نوشیدن انواع آبمیوه‌ها

مزایای مصرف صبحانه:

  • ذخیره انرژی برای انجام کارهای روزانه در شرایط عادی و شرایط خاص
  • کمک به درک بهتر مفاهیم و انجام کار بهتر در طول روز و تمرکز بهتر برای انجام وظایف حساس (کمتر شدن حوادث)
  • روشی بسیار عالی برای حفظ سلامتی و جلوگیری از افزایش وزن. افرادی که صبحانه سالم می‌خورند کنترل بهتری بر روی جلوگیری از افزایش وزن خود دارند
  • یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک حرکات روده و پیشگیری از یبوست
  • افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن و مصرف بهتر انرژی برای فرد

دیدگاهتان را بنویسید

بستن