خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین
وعده غذایی

میان وعده های رژیمی سالم و خوشمزه

احتمالا اکثرا با معضل رایج انتخاب میان وعده سالم و کم کالری در محیط کار خود رو به رو می شویم و احساس می کنیم به یک میان وعده نیاز داریم.
اما اگر بخواهیم پایبند به یک میان وعده رژیمی سالم باشیم که علاوه بر رفع گرسنگی، اندازه دور کمرمان هم کنترل شود، پیدا کردن یک میان وعده مناسب برای ما سخت می شود.

 

میان وعده
10 میان وعده رژیمی سالم و خوشمزه

 

علاوه بر هویج، خیار و کرفس خرد شده در این مقاله شما را با این ۱۰ دستور میان وعده رژیمی خوشمزه و سالم که هر گونه میل به شیرینی یا شوری را برطرف می کند آشنا می کنیم.

دستور میان وعده رژیمی خوشمزه و سالم

میان وعده

۱- انواع توت ها + ماست کم چرب

۱ فنجان توت را با ۱۷۵ گرم ماست کم چرب مخلوط کنید.
این یک میان وعده شیرین، خامه ای و شکم پر کن است که کاملاً احساس سیری می کنید.
ترکیب فیبر و شیرینی طبیعی انواع توت‌ها با پروتئین حاصل از ماست، شما را سیر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: فیبر غذایی چیست و چه غذاهایی فیبر دارند؟

میان وعده

۲- سیب + کره بادام زمینی

۱ سیب را برش بزنید و با ۱ قاشق غذاخوری کره آن را سرو کنید.
یک سیب با طعم شیرینی طبیعی، فیبر بالا و کالری پایین یک گزینه میان وعده سالم است.
مالیدن یک قاشق پر از کره مغذی حاوی پروتئین، باعث رضایت بیشتر شما می‌شود و سطح انرژی و گرسنگی شما را برای چند ساعت حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: سیب | فواید و خواص باورد نکردنی سیب در سلامت و زیبایی

میان وعده

۳- گلابی + پنیر

از یک گلابی با دو برش پنیر چدار لذت ببرید.
این میان وعده شیرین و شور ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین کامل را به همراه دارد که خیلی برای بدن مفید است.
همچنین مقدار مناسبی از کلسیم موجود در پنیر باعث استخوانبندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: گلابی و خواص شگفت‌انگیز آن | با فواید درمانی و مضرات گلابی آشنا شوید.

میان وعده

۴- ماست کم چرب + گردو + عسل

۱۷۵ گرم ماست میوه‌ای کم چرب را با یک مشت گردو خرد شده و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.
این جایگزین سالم، مانند یک دسر است که سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است که باعث سیری شده و شیرینی طبیعی عسل به شما حس یک دسر واقعی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تاثیر گردو بر باکتری های روده و سلامتی

میان وعده

۵- نان سبوس دار + پنیر ریکوتا + توت فرنگی

۲ قاشق غذاخوری پنیر ریکوتا + چند توت فرنگی خرد شده را روی ۱ قطعه نان سبوس دار بریزید.
این میان وعده که به نظر می رسد بسیار خوشمزه است، با نان سبوس دار که پر از فیبر  همراه با پروتئین پنیر ریکوتا و ویتامین C موجود در توت فرنگی ها، یک میان وعده غذایی سرشار از مواد مغذی است که باعث می شود تا قبل از وقت شام شما را سیر کند.

بیشتر بخوانید: سبوس یولاف (جو دوسر) و خواص درمانی آن

میان وعده

۶- شکلات تلخ

از ۴ تکه مربع کوچک شکلات تیره با کیفیت لذت ببرید.
یادتان باشد یک رژیم غذایی سالم به این معنی نیست که شکلات را از وعده غذایتان حذف کنید.
فقط کافی است مطمئن شوید که یک شکلات تیره باکیفیت خوب پیدا کردید (ترجیحا کاکائو ۷۵٪ ) که سطح آنتی اکسیدان آن بالاتر است و قند آن پایین است.

میان وعده

۷- انگور + گردو

۱ فنجان انگور را با یک مشت گردو مخلوط کنید.
یک میان وعده فوق العاده سبک که شامل یک فنجان انگور و مشتی از گردو که در کنار هم ترکیبی از قندهای طبیعی، فیبر، چربی های سالم و پروتئین است.

میان وعده

۸- نان سبوس دار + کره بادام زمینی + موز

۱ قاشق غذاخوری کره طبیعی بادام زمینی، همراه با ۱ موز خرد شده را روی یک تکه نان سبوس دار بریزید.
ترکیبی کلاسیک از غذاهای خوشمزه، کربوهیدرات های نان سبوس دار و  موز باعث افزایش سریع انرژی می شوند در حالی که پروتئین ساعت ها شما را سیر نگه می دارد.

بیشتر بخوانید: موز را چه کسانی نباید بخورند و مضرات و عوارض خوردن موز را بشناسید.

میان وعده

۹- ماست یونانی + بلوبری + دارچین

۱۷۵ گرم ماست یونانی را با یک مشت بلوبری و کمی دارچین مخلوط کنید.
ماست یونانی با داشتن پروتئین بالاتری نسبت به ماست معمولی، شما را دیرتر گرسنه می‌کند.
اضافه کردن بلوبری و دارچین به این ترکیب باعث شیرین شدن و طعم رضایت بخشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: فواید دارچین برای بیماران دیابتی

میان وعده

۱۰- میوه + اسموتی سبزیجات

۱ موز + ۱ فنجان کلم یا اسفناج خرد شده + ۱ فنجان شیر بدون چربی را مخلوط کنید.
سبزیجات برگ دار مانند: کلم و اسفناج دارای فیبر زیاد و کم کالری هستند.
موز باعث سلامت روده می شود و شیر کم چرب پروتئین و چربی را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اسفناج و خواص درمانی آن

بیشتر بخوانید: ۸ نشانه ضعف در سلامت روده

برچسب ها

الهام عروجی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی که از سال 1396 در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت حرفه ای خود را آغاز نموده ام. در حال حاضر مفتخر به همکاری در تیم متخصصان شمیم سلامتی می‌باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن