تغذیه

ناهار

برای ناهار چی بخوریم ؟

به دلیل تابش خورشید، گرم‌ترین ساعت روز، ظهر است. درجه حرارت در ساعات ظهر به بالاترین میزان ممکن می‌رسد. خون برای اینکه به خنک کردن بدن کمک کند ، به سطح بدن می‌آید و رگ‌های سطحی برای جذب خون بیشتر، بازتر می‌شوند . به همین دلیل خون کمتری به دستگاه گوارش می‌رسد و نباید ظهرها غذای مفصل یا سنگین میل کنید . بهترین انتخاب‌ها برای غذای ظهر، ساده‌ترین‌های‌شان هستند. در این وعده می‌توانید مقداری فرنی بدون مخلفاتی مثل شیره یا شکر میل کنید . خوردن شیرینی ساده با چای هم در وعده ناهار کفایت می‌کند. کاهو با سکنجبین در گرما هم حال‌تان را جا می‌آورد، هم انرژی لازم برای ادامه فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند.

خط قرمز در خوردن نهار : پرخوری و خوردن خوراکی‌های متعدد و متفاوت در ظهر

در ناهار چی بنوشیم ؟ 

نوشیدنی‌های خنک در فصل‌های گرم سال بسیار پرطرفدارند اما اگر واقعا دل‌تان می‌خواهد خنک شوید و همزمان ضرری را متوجه سلامت‌تان نکنید ، بد نیست در انتخاب نوع شربت و آبمیوه بیشتر دقت کنید چون ممکن است بعضی مواد با شرایط بدن و فصل سازگار نباشند و دردسر و ناراحتی برای‌تان ایجاد کنند .

نوشیدن آبمیوه‌های تازه غیر صنعتی مثل آب شاتوت، آب زغال اخته، آب هندوانه، شربت خاکشیر، شربت سکنجبین و شربت آبلیمو در ساعات میانه روز برای‌تان مفید است. اگر هوا سرد باشد، نوشیدن شربت زعفران هم در ظهر خوب است. در تابستان می‌توانید سراغ اسموتی‌های مختلف در وعده ناهار بروید.

خط قرمز در نوشیدنی ناهار : نوشیدن بیش از حد آب طالبی و حتی در مواردی آب هندوانه که هیستامین بالایی دارند و آلرژی‌زا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن