تغذیه

نوشیدن چای و نکاتی که باید در مورد مصرف چای بدانید!

نکاتی که درباره نوشیدن چای بدانید!

نکاتی درباره ی نوشیدن چای :

نوشیدن چای و نکاتی که باید در مورد مصرف چای بدانید!

۱) چای را دوباره گرم نکنید!

از گرم کردن چند باره ی چای خودداری کنید. این کار باعث افزایش اسیدیته می شود و همچنین مزه ی واقعی برگ های چای را از بین می برد. توصیه می شود همیشه از چای تازه دم استفاده کنید.

۲) با معده خالی، چای نخورید!

از خوردن چای با معده ی خالی خودداری کنید. این کار باعث اسیدی شدن بیش از حد معده و کاهش اشتها می شود. توصیه می شود یک بیسکوییت کوچک با چای میل کنید.

۳) چای، اولین خوراکی روزانه شما نباشد!

سعی کنید چای اولین چیزی نباشد که اول صبح مصرف می کنید چون در غیر این صورت متابولیسم کاهش می یابد، گرسنگی طبیعی مهار می شود و حتی می تواند باعث افزایش وزن نیز بشود.

۴) چای داغ نخورید!

از خوردن چای داغ خودداری کنید. خوردن چای داغ باعث ملتهب شدن دهان، گلو و معده می شود. مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای با دمای بیشتر از ۶۹ درجه ی سلسیوس باعث آسیب رسیدن به معده می شود.

۵) قبل از غذا چای ننوشید!

قبل از خوردن غذا، چای ننوشید. نوشیدن چای قبل از غذا باعث کاهش جذب مواد مغذی می شود.

۶) بیش از ۲ یا ۳ فنجان چای در روز ننوشید!

بیشتر از ۲ تا ۳ فنجان چای در روز ننوشید. مصرف کافئین بیش از حد می تواند به عنوان یک دیورتیک ملایم عمل کند. همچنین می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • اختلال در خواب
  • عصبی شدن
  • ضربان قلب نامنظم
  • خستگی

۷) چای کمرنگ بنوشید!

چای کمرنگ بنوشید. از دم کردن طولانی مدت چای و ریختن مقدار زیادی چای در قوری برای رنگ بیشتر، خودداری کنید. چای پررنگ می تواند باعث سردرد، از دست دادن آب، تهوع و بی خوابی شود.

۸) خانم های باردار در مصرف چای خود بیشتر توجه کنند!

  • مصرف روزانه ی بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در خانم های باردار می تواند خطرناک باشد.
  • توصیه می شود بیشتر از ۳ فنجان چای در روز مصرف نکنند.

۹) اگر کم خونی و کمبود آهن دارید، مصرف چای خود را کم کنید!

مصرف چای سیاه در کسانی که کمبود آهن دارند می تواند کم خونیشان را بدتر کند.

از امروز به فکر چاقی در ایام نوروز باشید:چگونه از چاقی ایام تعطیلات نوروز جلوگیری کنیم؟

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

بستن