تغذیه

کینوا یکی از سالم ترین غذاهای سالم سرشار از پروتئین در سراسر دنیا!

کینوا

کینوا یکی از سالم ترین غذاهای سالم در سراسر دنیاست که در کشور ما نیز انواع سفید، قرمز، مشکی و مخلوط آن به فروش می رسد. عاری از گلوتن است (پس برای کسانی که حساسیت به گلوتن دارند قابل استفاده است)، سرشار از پروتئین است و یکی از محدود گیاهانی است که دارای تمام ۹ اسید آمینه ی ضروری است.

کینوا یکی از سالم ترین غذاهای سالم سرشار از پروتئین در سراسر دنیا!

همچنین این غذا سرشار از مواد زیر است:

  • فیبر
  • منیزیم
  • ویتامین های گروه B
  • آهن
  • کلسیم
  • فسفر
  • ویتامین E
  • آنتی اکسیدان های مفید متعدد

ارزش غذایی کینوا

هر یک فنجان کینوای پخته شده تقریبا ۲۲۲ کالری و ۳۹ گرم کربوهیدرات دارد. این غذا این روزها در رژیم های لاغری بسیار گنجانده می شود زیرا به دلیل پروتئین زیادی که دارد، متابولیسم را به طور واضحی بالا می برد و اشتها را به طور قابل توجهی پایین می آورد. همچنین به دلیل فیبر زیادی که دارد، فرد احساس سیری می کند و از خوردن بیشتر اجتناب می ورزد. کینوا به دلیل منیزیمی که دارد در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان نیز موثر است. همچنین به خاطر ویتامین های گروه B، در زیبایی و سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کند.

ماسک کینوا

برای تهیه این ماسک:

  • یک چهارم فنجان کینوا را با شیر سویا بپزید و بگذارید خنک شود.
  • سپس آن را با ۳ قاشق چایخوری ماست، ۲ زرده ی تخم مرغ و ۲ قطره اسانس گیاه میموسا مخلوط کنید.
  • آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید.
  • در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

یکی از دلایلی که این غذا طرفداران زیادی دارد این است که تقریبا با هر نوع غذایی می توان آن را سرو کرد.

روش پخت کینوا

برای پختن کینوای ساده کافی است یک فنجان کینوای خام را همراه کمی نمک و دو فنجان آب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید و سپس آن را سرو کنید.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

بستن