خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین
سلامت

خواب شبانه بهتر با ه راه کاربردی!

خواب شبانه خوب کلید افزایش عملکرد است.

یک خواب شبانه کافی و با کیفیت می تواند باعث افزایش سطح عملکرد و خلاقیت شما در طول روز باشد.

                    5 راه برای بهتر خوابیدن

اگر سر کار احساس خستگی و تنبلی میکنید شاید از کار زیاد و یا از خواب شبانه ناکافی قبل شما باشد. با توجه به اینکه با افزایش سن و دغدغه های دوره های حاضر ساعت خواب کم و کمتر می شود بهتر است با رعایت یک سری نکات ریز و ساده کیفیت خواب خود را بالا ببریم.  در ادامه به چند نکته از زبان دکتر مایکل لارسن دانش آموخته ی دکترا از دانشگاه M.I.T اشاره می شود.

  • برنامه خواب منظم داشته باشید.

اگر انجام کارهای روتین روزانه برایتان دغدغه شده است شاید شما بخواهید زمان خوابتان را اولویت قرا دهید. بدنتان به ریتم خاصی مانوس می شود پس شما باید یک زمان خواب جدی مثل زمان بیداری تان تنظیم کنید. اصرار بیشتر بر زمان خواب منظم باعث می شود کل چرخه خواب را بخوابید. و اگر شما قصد دارید چرت عصرانه بزنید، به ۳۰ دقیقه محدودش کنید یا اینکه بیخیال چرخه خواب شبانه شوید.

  • سالم غذا بخورید.

زمانیکه شما خوابید شکم شما کار می کند پس چرا کارش را سختتر می کنید. از شام و دسر بزرگ بگذرید و بگذارید هضم، یک فعالیت ذهنی باشد که به خوابتان صدمه ای نمی زند.

در کنار غذای خوب، لازم نیست خوابتان را با  تغییر دهنده حالت سخت کنید. از کافئین، شکر، الکل، سیگار و و عده غذایی سنگین قبل از خواب دوری کنید

  • روزانه ورزش کنید.

خواب رابطه مستقیم با متابولیسم شما دارد. اینکه بدنتان در طول روز چگونه انرژی می سوزاند بر روی اینکه چگونه در شب انرژی باز تولید می کند تاثیر دارد. یک الگوی ثابت ورزشی تنظیم کنید تا این کالری را بسوزانید. شما به ورزش شدید نیاز ندارید، فقط ۳۰ دقیقه در روز کافی است. همچنین می توانید این زمان را به ۳ تا ۱۰ دقیقه از پریدن، پیاده روی تند و آهسته دویدن تقسیم کنید.

  • ملاتونین طبیعی خود را بهبود بخشید.

بدن شما هورمون ملاتونین را برای منظم کردن چرخه خوابتان تولید می کند. هرچه بیشتر تولید کنید بهتر می خوابید. شما می توانید در طول روز در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیرید و از روشن کردن لامپ در طول شب خود داری کنید تا بدنتان ملاتونین بیش تری تولید کند.

  • قبل از خواب ریلکس کنید.

هر فعالیتی در طول روز شما برانگیخته میکند. اگر مغز شما همچنان سخت کار کند، خیلی سخت است که در خواب سالم فرو بروید. ذهن و بدن شما به زمان نیاز دارند تا به حالت خواب جا به جا شوند. یک زمان ریلکس کردن در جایی که می توانید آرام باشید تنظیم کنید. ازز استفاده کردن از وسایل الکترونیکی مثل گوشی هوشمند، تلویزیون، کامپیوتر در زمان خواب خود داری کنید. سعی کنید به یک موسیقی ملایم گوش کنید و حمام آب گرم کنید.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

بستن