رژیم لاغریلاغری و تناسب اندام

ورزش و رژیم غذایی | بررسی رابطه اندازه دور کمر و سلامت

ورزش و رژیم غذایی مکمل هم هستند

خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین

بررسی رابطه اندازه دور کمر و سلامت

ورزش

ورزش و رژیم غذایی مکمل هم هستند

امروز اضافه وزن یکی از کابوس های هر زن و مردی است. آن زمان گذشت که یک لایه چربی زیر پوست نشان از تملک و بی نیازی بود. امروز به افرادی که وزن بالایی دارند به چشم افرادی نگاه می شود که به سلامت خود بی توجه اند. ارتباط بسیاری از بیماری ها مانند دیابت نوع ۲، فشار خون، حملات قلبی و سکته های مغزی با چاقی، موضوع ثابت شده ای است. به همین دلیل دانشمندان مدام در جستجوی راه هایی هستند که بشر امروزی که هر روز سنگین تر می شود، بتواند از شر چربی های اضافی خلاص شود. یکی از مهم ترین نشانه های چاقی افزایش دور کمر است. در ادامه درباره ارتباط اندازه دور کمر و چربی بدن با سلامت انسان اطلاعاتی به دست می آورید.

۱- رابطه اندازه دور کمر با سلامت

 زنان با دور کمر بزرگتر از ۳۵ اینچ (۹/۸۸ سانتی متر) و مردان با دور کمر بزرگتر از ۴۰ اینچ (۶/۱۰۱ سانتی متر) نسبت به افراد با سایز پایین تر به طور کلی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی هستند.
این بیماری‌ها شامل دیابت نوع ۲، کلسترول بالا و فشار خون بالاست.

۲- روند کاهش وزن خود را با تمرین های کششی منظم کنید

اگر با تمرین های ورزشی بخش مشخصی از بدنتان را هدف قرار دادید، نگران نباشید، این تمرین ها به شما کمک می کند به راحتی وزن خود را از دست بدهید. تمرینات شکم میتواند موجب تقویت عضلات شکم شود که به بهبود وضعیت شما کمک می کند و حتی اگر چربی اطراف شکم را از دست ندهید می توانید اندازه دور شکم خود را کاهش دهید. با این حال اگر شما به طور قابل توجهی اضافه وزن دارید، با برنامه گسترده تر رژیم غذایی و ورزش به نتایج بهتری می رسید.

۳- بسیاری از افراد از دست دادن چربی را کلید لاغری می دانند

 در هر صورت برای بیشتر ما از دست دادن چربی به معنی لاغری است. به اعتقاد مایکل اسکو، استاد و همکار مدیر آزمایشگاه انسانی در دانشگاه آبرن مونتگومری، چربی بیش از هر عامل دیگری موجب افزایش سایز می شود. تنها روش از دست دادن مقدار قابل توجهی چربی (به ویژه اگر شما چربی زیادی دارید) سوزاندن چربی بیشتر از آن چیزی است که مصرف می کنید.

۴- برای از دست دادن ۴۵۳ گرم چربی چه مقدار کالری باید از دست داد؟

این مقدار چربی ۳ هزار و ۵۰۰ کالری ذخیره می کند. بنابراین مقدار لازم برای سوزاندن آن عموما ۳ هزار و ۵۰۰ کالری است، اما میزان واقعی کالری مورد نیاز با توجه به عوامل مختلف از جمله شیوه زندگی متفاوت است، همچنین ورزش تنها راه برای از دست دادن کالری نیست.
شما میتوانید همان نتیجه را با خوردن کالری کمتر از نیاز بدن خود داشته باشید.
با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند افراد زیادی بیش از ورزش روی رژیم غذایی تمرکز می کنند.
بهترین راه برای از دست دادن وزن این است که آنها را با یکدیگر ترکیب کنید و هر دو یعنی رژیم و ورزش را انجام دهید.

۵- ورزش وزن کلی بدن را کاهش می دهد

 برای از دست دادن چربی و وزن از هر منطقه خاص، باید فعالیت بدنی منظمی داشته باشید که سایز تمام بدن شما را کاهش می دهد. مشاهدات ثابت کرده اند عنوانی به نام لاغری موضعی وجود ندارد و ورزش علاوه بر حفظ سلامت، به فرد کمک می کند وزن خود را در حالتی متعادل نگه دارد.

۶- ارتباط چربی زیاد و بیماری

 محققان چربی زیاد بدن را به بسیاری از مشکلات بهداشتی مرتبط می دانند از جمله :

  • دیابت
  • آرتروز
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • پوکی استخوان
  • برخی سرطان ها

از دست دادن وزن می تواند به بهبود فشار خون، کلسترول، قندخون و سلامت و استقامت شما کمک کند.

۷- زنان سخت تر از مردان وزن خود را کاهش می دهند

 مردان توده عضلانی بیشتری دارند و میزان متابولیسم استراحت آنها بالاتر از خانم هاست که باعث می شود از دست دادن وزن برای آنها ساده تر باشد. همچنین انباشت چربی در بدن زنان نسبت به مردان متفاوت است؛ بیشتر چربی زنان در ران، باسن و بازو جمع می شود.
این قسمت های بدن سخت تر چربی خود را از دست می دهد.
همچنین هورمونهای زنان باعث ذخیره سازی کالری‌ها به شکل چربی‌ها می‌شوند و چربی فضای بیشتری از عضله می‌گیرد.

۸- ژن شما همیشه وزن و سایز شما را کنترل می کند

 عادت‌های شیوه زندگی شما بسیار مهم هستند.
بعضی مردم به علت ژن‌هایشان، چربی بیشتری در بدنشان انباشته می شود.
انتخاب شیوه زندگی برای آنها مهم نیست و هیچ وقت مانند یک فرد لاغر نخواهند بود. اسکو در این باره می گوید:

«شما می توانید برخی از این گرایش های ژنتیکی را خنثی کنید و با فعال شدن بیشتر، وزن را از دست می دهید. در هر وزنی که باشید، تغذیه خوب و تمرینات منظم برای سلامت کلی شما مهم است.»

۹- چه کسی با شروع یک برنامه کاهش وزن کالری بیشتری از دست خواهد داد؟

 هوارد ایزنسون، مدیر اجرایی مرکز رژیم غذایی و تناسب اندام دوک می گوید: «افرادی که به طور قابل توجه دارای اضافه وزن و غیر فعال هستند می توانند نتایج قابل توجهی را انتظار داشته باشند و از برنامه کاهش وزن بهترین نتیجه را برای سلامت به دست بیاورند.»

۱۰- سایز اضافی اطراف ران شما بهتر از اطراف کمر شماست

 از آنجا که قسمت زیادی از چربی شکم به امعا و احشای انسان ارتباط دارد، این چربی در اعضای داخلی بدن پیچیده شده و با چربی زیر پوست متفاوت است. مانند آنچه در ران های خود می بینید. چربی اضافی شکم همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، کلسترول بالا، تری گلیسرید بالا، فشارخون بالا و بیماری قلبی را افزایش می دهد.

۱۱- در هفته چه مقدار چربی بسوزانیم که بدنی خوش فرم داشته باشیم؟

 شما باید تقریبا بیش از ۱ کیلوگرم در هفته از دست بدهید.
از دست دادن بیشتر از آن احتمالا موقت است. شواهد نشان می‌دهند.
رژیم هایی که یکباره باعث کاهش وزن می شوند، رژیم های مطلوبی نیستند و در ضمن احتمال بازگشت وزن در چنین رژیم هایی بیشتر است.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب ها
نمایش بیشتر

الهام عروجی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی که از سال 1396 در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت حرفه ای خود را آغاز نموده ام. در حال حاضر مفتخر به همکاری در تیم متخصصان شمیم سلامتی می‌باشم.

پاسخی بگذارید

بستن