لاغری و تناسب اندام

کاهش وزن اصولی همراه با میان وعده‌های رژیمی

خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین

کاهش وزن اصولی

۴ اقدام لازم برای کاهش وزن اصولی

اقدامات قبل از شروع کاهش وزن اصولی از خود رژیم مهمتر است. پس اگر از رژیم های سخت کم کالری خسته شده اید توصیه ما این است با روش‌های زیر رژیم را برای خود آسانتر کنید.

پیشنهاد متخصصان رشته رژیم درمانی به این ترتیب است که قبل از شروع رژیم به اقدامات زیر بپردازید.

۱- نوع رژیم غذایی خاص خودتان را پیدا کنید

دانستن اینکه چرا اضافه وزن دارید، دلیل اصلی برای کاهش وزن است.
پاسخ می‌تواند در رفتار روزمره شما باشد.
این نوع رژیم‌ها با رفتارهای متفاوتی که روی عادت‌های غذایی شما تأثیر می‌گذارد مشخص می‌شوند.
اگر شما نوع رژیم غذایی خود را بدانید، می‌توانید راه حل‌های بهتری برای کاهش وزن خود پیدا کنید.

۲- یخچال خود را تمیز کنید

غذاهای ناسالم، مانند نوشیدنی‌های شیرین ، غذاهای فرآوری شده ، میان وعده‌ها و شکلات‌ها را از یخچال و کابینت خود بردارید. شما به سادگی فرصتی برای افراط ندارید.
اگر برای عصرتان میان وعده‌های خوشمزه، سالم و رضایت بخش در نظر ندارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۳- خود را مرتباً وزن کنید

وزن کردن به طور منظم یک عادت خوب است تا مطمئن شوید که در مسیر صحیحی قرار دارید. این کار را هر هفته و در روز و ساعتی مشخصی انجام دهید.
وقتی روی وزنه رفتید، خود را با پاداش های غیر غذایی ، مانند لباس جدید ، کتاب یا ماساژ خوشحال کنید.

۴- هدف و تاریخ تعیین کنید

چرا در وهله اول می‌خواهید وزن کم کنید؟
آیا می‌خواهید در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید؟
آیا می‌خواهید خلق و خوی شما بهتر شود؟
آیا می‌خواهید خواب بهتری داشته باشید؟
آیا می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید؟
همه این موارد؟
اهداف خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و سپس مرتباً به اهداف خود برگردید تا انگیزه خود را حفظ کنید.

سم زدایی با یک رژیم غذایی سالم

شما می‌توانید با نخوردن تنقلات و جایگزین کردن آن با مواد مغذی تازه بهترین سم زدایی را داشته باشید.
همه ما احتیاج داریم از یک رژیم مشخص پیروی کنیم و با انتخاب غذاهای سالم از بدنمان مراقبت کنیم.
با اینکه سم زدایی در بدن ضروری نیست ولی نخوردن تنقلات و جایگزین کردن آن با مواد مغذی تازه بهترین سم زدایی است.

دکتر جین بوون ، متخصص تغذیه در CSIRO می‌گوید:

“الکل، بسیاری از غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی‌های قندی کالری زیادی دارند که دارای انرژی است. اما مواد مغذی مفیدی ندارند. بنابراین قطع این مواد شروع خوبی است.”

فکر کردن در مورد آنچه می‌توان با غذاهای پرکالری جایگزین کرد، بسیار به شما کمک خواهد کرد. بنابراین نباید احساس محروم شدن از غذاهای پرکالری روحیه شما را تضعیف کند.
بنابراین به سبزیجات تازه، میوه، گوشت بدون چربی، غذاهای لبنی کم چرب، غلات کامل و آجیل فکر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذاهایی که باید بخورید، با ما همراه باشید.

حفظ تعادل در رژیم غذایی باعث کاهش وزن می‌شود

در یک رژیم غذایی سالم، توصیه می‌کنیم رژیم غذایی خود را در تمام گروه‌های غذایی قرار دهید از جمله:

  • پروتئین
  • نان و غلات
  • سبزیجات
  • میوه
  • لبنیات
  • چربی ها
  • روغن های سالم.

خوردن تمام این موارد در کنار هم توصیه می‌شود مگر اینکه شرایط پزشکی داشته باشید و بنا به دستور پزشکتان منع مصرف داشته باشید.

شما می‌توانید با وعده های غذایی رنگارنگ یک رژیم غذایی سالم را تجربه کنید.

کاهش وزن اصولی

پروتئین: گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات

نان و غلات: غلات سبوس دار، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، سوپ ذرت، کوینولا، جو و سیب زمینی.

سبزیجات: سبزیجات تازه و یخ زده و در حالت ایده آل گزیده ای از انواع و رنگ های مختلف.

کاهش وزن اصولی

میوه: هر نوع میوه تازه ، کنسرو شده در آب طبیعی یا میوه خشک.

لبنیات: شیر کم چرب یا شیر سویا ، پنیر و ماست.

چربی و روغن سالم: روغن حبوبات و آجیل ها، آووکادو

شاید تصور بیشتر شما از کاهش وزن شبیه شدن به عکس‌های فیتنس‌های اینستاگرام یا هم سایز شدن با لباس‌های تنگ قدیمتون باشه اما باید بدونید کاهش وزن اصولی مزایای بیشتری دارد.

۵ مزایای کاهش وزن اصولی

۱- خواب بهتر! ​

خواب بد می‌تواند علل زیادی داشته باشد اما داشتن اضافه‌ وزن یک خطر شناخته‌ شده برای تنفس نامنظم و یا آپنه هنگام خواب است.​ به همین دلیل است که اضافه وزن می‌تواند سیستم تنفسی شما را به خطر بیاندازد.
مطالعات نشان داده‌اند که کاهش وزن اصولی می‌تواند باعث کاهش تنفس نامنظم در خواب شود.

۲- بالا رفتن میل جنسی مخصوصا برای آقایان

به نظر شما میل جنسی با وزن ارتباطی ندارد؟
طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ توسط چندین محقق استرالیایی، از سازمان CSIRO، کاهش وزن منجر به افزایش سطح تستوسترون و عملکردهای جنسی در مردان می‌شود.
با حفظ وزن سالم نه تنها احساس بهتری خواهید داشت بلکه باعث افزایش میل جنسیتان نیز می‌شوید.

۳- افزایش قدرت باروری

اگر زن هستید ، کاهش وزن می تواند احتمال بارداری شما را افزایش دهد.
“شواهد خوبی نشان می‌دهد که اگر یک زن مبتلا به اضافه وزن است و در باروری دچار مشکل شده است، کاهش وزن می‌تواند باعث بارداری شود.”

پروفسور مانی نوکس ، مدیر تحقیقات برنامه تغذیه و سلامت CSIRO می‌گوید:
“ما با اطمینان می‌دانیم که یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه ورزشی می‌تواند کیفیت اسپرم را در مردان بهبود بخشد، بنابراین یک شیوه زندگی سالم باعث افزایش باروری در مردان و زنان می‌شود.”

۴- خلق و خوی بهتر

خلق و خوی بهتر می‌تواند با وزن شما ارتباط داشته باشد.
افرادی که وزن کم می‌کنند نسبت به خود احساس قدرت و مثبتی دارند.
دلیل آن می‌تواند فیزیولوژیکی یا روانی باشد یا هر دو، اما می‌دانیم که افراد بعد از کاهش وزن احساس شادی و رضایتمندی می‌کنند.

۵- کاهش احتمال ابتلا به بیماری

شواهد قانع کننده‌ای وجود ندارد که اضافه وزن  مشخصا منجر به بیماری‌های متعدد ناتوان کننده شود.
اما کاهش وزن می‌تواند به تسکین برخی از درد ناشی از آرتروز کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ، بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد.

 میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن اصولی

یک میان وعده سریع اما خوشمزه یک نجات دهنده زندگی در یک روز شلوغ است. به جای کربوهیدرات‌های ساده مانند بیسکوییت و یا شیرینی،  این میان وعده‌های رژیمی نشاط آور را در خانه یا محل کار خود تهیه کنید.

کاهش وزن اصولی
میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن اصولی

سیب + کره بادام زمینی

۱ سیب را برش بزنید و با ۱ قاشق غذاخوری کره آن را سرو کنید.
شیرینی طبیعی و فیبر بالا و کالری کم. سیب یک گزینه عالی برای میان وعده سالم است.
مالیدن یک قاشق پر از کره مغذی حاوی پروتئین، باعث رضایت بیشتر شما می‌شود و سطح انرژی و گرسنگی شما را برای چند ساعت حفظ می‌کند.

کاهش وزن اصولی
میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن اصولی

گلابی + پنیر

با یک تکه پنیر چدار و یک عدد گلابی لذت ببرید. این میان وعده شیرین و شور که ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین است خیلی برای بدن مفید است.
همچنین مقدار مناسبی از کلسیم موجود در پنیر باعث استخوانبندی می‌شود.

کاهش وزن اصولی
میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن اصولی

ماست کم چربی + گردو + عسل

این ترکیب یکی دیگر از پیشنهادهای میان وعده‌های رژیمی ماست.

۱۷۵ گرم ماست  میوه‌ای کم چرب را با یک مشت گردو خرد شده و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.

این جایگزین سالم ، مانند یک دسر است که سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است که باعث سیری شده و شیرینی طبیعی عسل به شما حس یک دسر واقعی را  می‌دهد.

کاهش وزن اصلی
میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن اصولی

شکلات تلخ

سعی کنید شکلات تلخ باکیفیت بخورید.
یادتان باشد یک رژیم غذایی سالم به این معنی نیست که شکلات را از وعده غذایتان حذف کنید.
فقط کافی است مطمئن شوید که یک شکلات تیره باکیفیت خوب پیدا کردید (ترجیحا ۷۵٪ کاکائو) که سطح آنتی اکسیدان آن بالاتر است و قند آن پایین است.

کاهش وزن اصولی
میان وعده‌های رژیمی برای کاهش وزن اصولی

ماست یونانی + بلوبری + دارچین

۱۷۵ گرم ماست یونانی را با یک مشت بلوبری و کمی دارچین مخلوط کنید.
ماست یونانی با داشتن پروتئین بالاتری نسبت به ماست معمولی، شما را دیرتر گرسنه می‌کند.
اضافه کردن بلوبری و دارچین به این ترکیب باعث شیرین شدن و طعم رضایت بخشی می‌شود.

منبع: https://go.totalwellbeingdiet.com

برچسب ها
نمایش بیشتر

الهام عروجی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی که از سال 1396 در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت حرفه ای خود را آغاز نموده ام. در حال حاضر مفتخر به همکاری در تیم متخصصان شمیم سلامتی می‌باشم.

پاسخی بگذارید

بستن