سلامت

۱۰ راه برای بهبود سلامت چشم در سال ۲۰۲۰

خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین
چشم
معاینه چشم

۱- برنامه سالانه معاینات جامع چشم داشته باشید.

این کافی نیست که چشمانتان توسط پزشک معالج خود معاینه شود.
بینایی سنجی می‌تواند برخی از مشکلات را کشف کند، اما بسیاری از مشکلات را نشان نمی‌دهد.
حتی اگر چشمانتان سالم به نظر می‌رسد لازم است، برای معاینه سالیانه به چشم پزشک مراجعه کنید.
معاینات منظم چشم قبل از ایجاد علائم می‌تواند بسیاری از بیماری ها را تشخیص دهد مانند:

چشم

۲- از چشمتان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

مهم نیست در کدام فصل سال هستیم، شما باید در هر فصلی از چشمان خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید.
عینک آفتابی را انتخاب کنید که بیش از ۹۵ درصد UV-A و بیش از ۹۹ درصد اشعه UV-B را مسدود کند.

سلامت چشم

۳- از تاریخچه سلامت چشم خانواده خود مطلع شوید.

مهم است بدانید که آیا کسی در خانواده شما دچار بیماری چشمی شده است، زیرا بعضی از بیماری ها از والدین به فرزندان خود منتقل می‌شوند.
به عنوان مثال، سابقه خانوادگی فشار خون بالا یا دیابت به معنای افزایش خطر ابتلا به بیماری چشمی است.

تاریخچه بیماری‌های خانوادگی خود را جدی بگیرید تا قربانی بیماری چشمی غیرمترقبه نشوید.

چشم

۴- به چشمان خود در مقابل دستگاه های دیجیتال استراحت دهید.

دو سوم آمریکایی‌ها حداکثر ۷ ساعت در روز را با استفاده از رایانه یا سایر دستگاه های دیجیتال مانند تبلت و تلفن های هوشمند می‌گذرانند.
این فعالیت ثابت چشم می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از جمله موارد زیر شود:

قانون ۲۰/۲۰/۲۰ را تمرین کنید: هر ۲۰ دقیقه استراحت کنید و ۲۰ ثانیه‌ به جسمی که ۲۰ قدم از شما فاصله دارد نگاه کنید.

چشم

۵- پلک زدن را فراموش نکنید.

مطالعه کتاب میتواند به علت نگاه طولانی مدت، استرس زیادی را بر چشم شما وارد کند.
بنابراین مطمئن شوید که سر خود را بالا می‌برید و از نوشته‌ها دور می‌کنید.
سعی کنید چند ثانیه پلک بزنید تا از آسیب رساندن به چشمتان جلوگیری کنید.

چشم

۶- زمان بیشتری از وقت خود را در محیط باز بگذرانید.

نزدیک بینی به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات بینایی در چند سال اخیر در آمریکا شناخته شده است، طی ۴۰ سال گذشته این روند ابتلا به این اختلال ۲۵% افزایش پیدا کرده است.
اگرچه نزدیک بینی ممکن است به نظر جدی نرسد، اما اگر درمان نشود، می تواند بینایی شما را در معرض عوامل تهدید کننده ای از جمله موارد زیر قرار دهد:

  • جداشدگی شبکیه
  • آب مروارید زودرس
  • دژنراسیون ماکولا
  • گلوکوم
  • حتی نابینایی چشم

خوشبختانه دریافت بیشتر نور خورشید و محدود کردن زمان استفاده از دستگاه های دیجیتال ممکن است به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کند.

چشم

۷- سبزیجات تازه مصرف کنید.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، پنج وعده میوه و سبزیجات را هر روز بخورید.
به خصوص انواع برگ سبز مانند اسفناج و کلم که مطالعات نشان می‌دهد به محافظت از بینایی و تقویت سلامت چشم کمک می‌کند.

چشم

۸- استفاده صحیح و مراقبت از لنزهای تماسی را تمرین کنید.

بسیاری از اشتباهات در مراقبت‌های رایج از جمله عدم تمیز کردن،خوابیدن، دوش گرفتن یا شنا هنگام استفاده از لنز تماسی می‌تواند احتمال ابتلا به باکتری ها در چشم و ایجاد عفونت را افزایش دهد.

چشم

۹- بهداشت را خوب تمرین کنید.

دستها را به طور مرتب بشویید، از تماس با چشم خودداری کنید و از لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی دیگران استفاده نکیند.

چشم

۱۰- به طور منظم ورزش کنید.

ورزش باعث بهبود گردش خون و افزایش سطح اکسیژن به چشم‌ها می‌شود و به از بین بردن سموم بدن کمک می‌کند.

آیا می‌دانید درصد زیادی از آمریکایی‌ها نگران از دست دادن بینایی خود هستند؟
خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای مراقبت از چشم خود انجام دهید و سال ۲۰۲۰ سال مناسبی است که شما سلامت چشمتان را در اولویت قرار دهید.
این نکات آسان می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات چشمی کمک کرده و احتمال لذت بردن از بینایی واضح در طول زندگی را افزایش دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

الهام عروجی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی که از سال 1396 در زمینه تولید محتوای تخصصی فعالیت حرفه ای خود را آغاز نموده ام. در حال حاضر مفتخر به همکاری در تیم متخصصان شمیم سلامتی می‌باشم.

پاسخی بگذارید

بستن