خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین
تغذیه

۵ ماده غذایی تقویت کننده مغز

با رعایت رژیم غذایی و افزودن 5 ماده معرفی شده در مقاله مغز خود را تقویت کنید.

5 ماده غذایی تقویت کننده مغز

غذاهایی که مصرف می کنید چه تاثیری بر عملکرد مغز شما دارد؟

همانطور که همیشه می دانستیم که آنچه مه می می خوریم بر بدن و ظاهرمان تاثیر دارد، دانشمندان در حال یادگیری بیستر و بیشتر عوارض موادی که می خوریم هستند.

البته که بعضی غذاها برای مغز از بقیه بهتر هستند، در ادامه به ۵ ماده غذایی که هم مغز و هم بدنتان را تغذیه می کند به شما معرفی می کنیم.

تقویت مغز

ماهی چرب: عملکرد مغز سالم را بهبود می بخشد.

بدن اسیدهای چرب ضروری (EFA)  را نمی سازد و باید در رژیم غذایی ما باشند. موثرترین شکل امگا۳ در ماهی چرب وجود دارد. منابع گیاهی خوب عبارتند از دانه سویا، تخمه کدو، گردو و روغنشان. این چربی ها برای عملکرد سالم مغز مهم اند.

مزیت  ماهی چرب این است که از چربی های فعال EPA و DHA تشکیل شده که  بدن به راحتی می تواند از آنها استفاده کند. منابع اصلی ماهی چرب شامل سالمون، قزل آلا، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، ماهی ساردین و ماهی دودی می شود.

DHA پایین باعث افزایش ابتلا به جنون، آلزایمر و از دست دادن حافظه می شود در حالیکه مقدار کافی از DHA و EPA به ما کمک می کند که استرس را مدیریت کنیم.

اگر گیاه خوار هستید شما باید دانه هایی مثل بذر کتان را به رژیمتان اضافه کنید یا تامین کننده گیاهی امگا۳ را مد نظر بگیرید.

زغال اخته: باعث بهبود حافظه کوتاه مدت می شود.

شواهد جمع آوری شده در دانشگاه Tufts آمریکا بیان می دارد در نظر گرفتن زغال اخته می تواند در بهبود و یا به تاخیر انداختن از دست دادن حافظه کوتاه مدت موثر باشد.

زغال اخته ها بسیار در دسترس هستند اما شما می توانید به دنبال میوه ها و سبزی های بنفش و قرمز تیره باشید که دارای کیمیای محافظ به نام آنتوسیانین هستند.

گوجه فرنگی: به جلوگیری اثرات رادیکال های آزاد کمک می کند.

شواهد خوبی وجود دارد که لیکوپن، آنتی اکسیدان بسیار قوی موجود در گوجه فرنگی می تواند از سلول ها در برابر مضرات نوعی از رادیکال های آزاد که باعث بروز جنون و آلزایمر می شود محافظت کند.

غذای مورد علاقه با گوجه فرنگی را درست کنید و با مقدار کمی از روغن زیتون برای حداکثر کردن جذب و تاثیرش مصرف کنید.

تخم مرغ: به تاخیر انقباض مغز کمک می کند.

ویتامین B های خاص مثل B6 و B12 و فولیک اسید به عنوان کاهش دهنده ترکیبی به اسم هموسیسئین خون شناخته شده است. مقدار زیاد این ترکیب با افزایش ریسک ضربه، اختلال شناختی و آلزایمر همراه است.

یک مطالعه بر روی گروهی از بیماران مسن با اختلا شناختی کم دریافت که بعد از دو سال با مصرف مقدار بالای B6 و B12 و فولیک اسید اقباض های مغزی کمتری در مقایسه با ابتدای درمان داشتند.

غذاهای دارای این دسته از ویتامین های B تخم مرغ، مرغ، ماهی و برگ های سبز هستند.

بروکلی: باعث افزایش قدرت مغز می شود.

بروکلی منبع خوبی از ویتامین K است که به عنوان بهبود دهنده عملکرد شناختی و تقویت کننده قدرت مغز شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد چون بروکلی سرشار از ترکیبی به نام گلوکوزنیولات، که می تواند تفکیک انتقال دهنده های عصبی (استیل کولین) که بدن برای عملکرد درست سیستم عصبی مرکزی و برای سرحال نگه داشتن مغز و خاطرات نیاز داریم را آهسته کند. همچنین سطح پایین از استیل کولین با ابتلا به آلزایمر در ارتباط است.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

بستن