آیا می‌توانید افسردگی را از خود دور کنید

خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین

آیا می‌توانید افسردگی را از خود دور کنید؟

هورمون استرس باعث ایجاد افسردگی می‌شود، بنابراین زنانی که تمرین‌های مدیتیشن و یا ورزش‌های آرام‌بخش انجام می‌دهند، اغلب احساس مثبت بودن و شادابی می‌کنند. خیلی از مطالعات نشان داده است که افراد افسرده که ورزش‌های مدیتیشن، یوگا را به‌طور مرتب انجام داده‌اند ازلحاظ خلق‌ و خو بهبود یافته‌اند. تماشای فیلم‌های کمدی و یا شنیدن داستان‌های خنده‌دار می‌تواند اثرات مشخصی بر میزان مواد شیمیایی مغز و سلامت فرد داشته باشد.

آیا می‌توانید افسردگی را از خود دور کنید؟

آیا می‌توانید افسردگی را از خود دور کنید؟

ویتامین‌ها

چون کمبود بعضی از ویتامین‌ها باعث افسردگی می‌شود، اگر دچار افسردگی خفیف هستید می‌توانید از ویتامین‌ها و مکمل‌ها استفاده کنید.
حتی کمبود کمی ویتامین B6 باعث کاهش سروتونین می‌شود. مقدار ۱۰ میلی‌گرم روزانه ویتامین B6 می‌تواند افسردگی را کاهش دهد.
فولیک اسید (نوع دیگر ویتامین B) نیز می‌تواند افسردگی را کاهش دهد زیرا سطح فولیک اسید در افراد افسرده پایین‌تر از دیگران است.

با استفاده از گینکو بهتر شوید

گیاه شناسان معتقدند که استفاده از گیاه گینکوبیلوبا باعث افزایش جریان خون مغز می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این ماده ممکن است مقدار ناقلین عصبی را که با افسردگی در ارتباط هستند به حد طبیعی بازگرداند. .

هشدار:

اگر می‌خواهید گینکو استفاده کنید توجه داشته باشید که مصرف روزانه آن نباید بیش از ۲۴۰ میلی‌گرم باشد و در غیر این صورت دچار اسهال، بی‌خوابی و تحریک‌پذیری می‌شوید.

کاهش افسردگی با یک فنجان قهوه کوچک

قهوه یکی از مشهورترین نوشیدنی‌هایی است که باعث بیدار ماندن می‌شود اما اثرات قابل‌توجه ضدافسردگی نیز دارد.

یکی دیگر از مزیت‌های قهوه خاصیت ضد درد بودن آن است. مصرف کافئین و آسپرین با یکدیگر، در مقایسه با آسپرین به‌تنهایی، در از بین بردن درد مؤثرتر است، درحالی‌که کافئین نمی‌تواند درد را کاهش دهد. باوجودی که این ماده به‌منظور خلاصی از درد شناخته‌شده است، محققین معتقدند که مصرف قهوه باعث بهبودی خلق‌ و خو شده و درنتیجه عملکرد آن باعث کاهش درد می‌شود.

قهوه همچنین در بعضی از برنامه‌های کاهش وزن زیر نظر پزشک مورداستفاده قرار گرفته است و موفقیت آن متوسط اما ازنظر آماری چشمگیر بوده است. چون قهوه در کم کردن اشتها مؤثر نیست، محققین این مساله را به بهبود خلق‌ و خو ربط می‌دهند.

البته بعضی‌ها نسبت به کافئین حساس هستند. کسانی که در مصرف کافئین زیاده‌روی می‌کنند دچار بی‌خوابی، پرخاشگری، بی‌قراری و تحریک‌پذیری می‌شوند. به‌علاوه زنانی که کیست سینه‌ دارند باید از مصرف زیاد کافئین پرهیز کنند.

ورزش: آیا کافی است؟

می‌توان با ورزش کردن منظم، افسردگی‌های خفیف را برطرف کرد. (دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا انتخاب‌های خوبی هستند). نرمش‌های بدن‌سازی باعث تقویت ضدافسردگی است. سطح مواد شیمیایی مغز مربوط به خلق‌ و خو می‌شود و تأثیر آن مانند داروهای ضد افسردگی است.

اگر برای انجام برنامه ورزشی وقت ندارید چه باید بکنید؟
حتی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند مفید باشد. گرچه برای تأثیر بیشتر باید حداقل سه بار در هفته و هر دفعه نیم ساعت ورزش کنید. (۵ بار در هفته یا بیشتر مفیدتر است). متأسفانه، ورزش به‌تنهایی در از بین بردن افسردگی شدید مؤثر نیست.

سراشیبی: انتظار چه چیز را دارید؟

۳/۲ از زنانی که دچار افسردگی شدید شده‌اند با استفاده از داروهای ضدافسردگی و روان‌درمانی بهبودیافته‌اند.
احتمال عود دوباره افسردگی خیلی زیاد است.اما مداوای آن توسط روان‌درمانی و داروهای ضدافسردگی امکان‌پذیر می‌باشد. نکته مهم این است که به خاطر داشته باشید، افراد افسرده‌ای که دارو مصرف می‌کنند می‌توانند زودتر به نتیجه برسند و زودتر شروع کردن درمان باعث ایجاد احساس بهتری می‌شود.

منبع: کتاب سلامتی زنان
اثر کارول.الف.ترکینگتن


افسردگی و راه‌های درمان آن

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

بستن