خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین
روان شناسی

زندگی شاد و ۱۵ راه ساده ; با روش هایی ساده و عملی می توان روزی شادتر ساخت

زندگی شاد

زندگی شاد

۱۵ راه ساده برای زندگی شاد

اگر چه وقایع بیرونی اثری انکارناپذیر در احساس شاد بودن ما دارند، برخی تکنیک ها کمک می کنند، حتی در مواقع سخت یا کسل کننده بتوانیم خلق بهتری پیدا کنیم. در ادامه چند تکنیک موثر را به شما معرفی می کنیم.

۱٫ چالاک باشید

دانشمندان معتقدند برداشتن قدم های بلند همراه با دستان در حرکت حس مثبتی به شما می دهد. حتی اگر در آن لحظه شاد نیستید، وقتی چابک و سرزنده قدم بزنید، می توانید این حس را در خودتان به وجود بیاورید.

۲٫ جنب و جوش را فراموش نکنید

  • حتی ۵ دقیقه ورزش می تواند حال و هوایتان را بهتر کند.
  • جنب وجوش در بلندمدت هم اثر خوبی بر جسم و روان دارد.
  • ورزش مرتب افسردگی را کنار می زند و یک زندگی شاد را به شما میدهد.

۳٫ چراهای زندگی را به یاد بیاورید

وقتی بدانید چرا کار یا ورزش می‌کنید یا خدمتی برای کسی انجام میدهد، زندگی شما معنای خود را حفظ می کند. در هیاهوی زندگی آسان این افق از دید انسان پنهان می شود، پس لحظه ای به خودتان فرصت دهید و فکر کنید. شادی تنها در لحظه زندگی کردن نیست. هر انسانی با دنبال کردن هدف هایی که برای خود تعیین کرده به رضایت می رسد و زندگی شاد را هدیه میدهد.

۴٫ لبخند بزنید

می خواهید حالتان بهتر شود؟

  • کمی گوشه لب‌هایتان را بالا بکشید.
  • با لبخند زدن می توانید شیمی مغزتان را تغییر دهید و احساس شادتری پیدا کرد.
  • این حس را به زندگی شاد خود تبدیل کنید.

۵٫ ببخشید و فراموش کنید

آیا همیشه کینه را در دلشان نگه می دارید؟

بگذارید فراموش شود، بخشندگی شما را از شر فکرهای ناراحت کننده خلاص می کند و جای خود را به آرامش درون می دهد و همین مایه شادمانی شما خواهد بود و کمک به زندگی شاد شما میکند.

۶٫ به صدای درون خود گوش دهید

میدانید ندای درونی دارید که هر نقص و کاستی را برایتان روایت می کند؟ به این صدا وقتی خلق تان را کنترل می کند، بی اعتنا نباشید. گاهی این صدای درون نکته های مثبتی دارد و فرصتی ایجاد می کند تا به آنچه که نیاز است توجه کنید، اما مواقعی هم هست که صدای درونتان به خطا می رود یا اوضاع را بدتر از آنچه هست، نشان می دهد پس از خودتان بپرسید: این حقیقت دارد؟

۷٫ داوطلب کمک باشید

راهی برای ارتباط با اجتماع پیدا کنید یا به کمک دوستی بروید که به شما نیاز دارد با این کار به خودتان هم کمک می کند. ارتباط با اطرافیان و کمک به آنها کیفیت زندگی و سلامت روان را بهبود می بخشد.

این بازی دو سر برد است.

۸٫ فکورانه ورزش کنید

یک ساعت در هفته مراقبه (مدیتیشن) انجام دهید. این کار برای شما کمی لذت، آرامش و رضایت خاطر فراهم می کند و کنار همه این ها راهی در مغزتان باز خواهد کرد تا بتوانید راحت تر احساس خوشی کنید.

۹٫ پیگیر هدف‌هایتان باشید

از خودتان بپرسید هدف های زندگی تان تا چه اندازه واقع گرایانه یا قابل دسترسی هستند یا دست کم می توانید در جهت آنها حرکت کنید. بعد واقعا هدف را می بینید و مثلا لازم نیست زیاد ورزش کنید؛ ۳۰ دقیقه در روز، ۳ بار در هفته کافی است و یا هفته ای ۲ بار ناهار سالاد می خورم. هدف های کوچک و بزرگ زندگی تان را بنویسید و در هر مرحله ای که به آنها دست پیدا کردید به خود جایزه بدهید.

۱۰٫ دوست پیدا کنید

وقتی را برای معاشرت با دوستانتان کنار بگذارید و از دوستی های جدید استقبال کنید. این دوستی ما می تواند در محل کار باشد یا باشگاه ورزشی و پارک، اما متوجه حفظ روابط قدیمی تر در زندگی تان هم باشید. نتایج برخی مطالعات نشان داده انده هر قدر ارتباطات بیشتری داشته باشید، شادتر زندگی می کنید.

۱۱٫ به موسیقی گوش دهید

موسیقی اثری قوی بر شور و هیجان هر کسی دارد با موسیقی مورد علاقه خود خلوت کنید و اثر معجزه آسای آن را ببینید.

۱۲٫ دنبال آدم‌های مثبت باشید

معروف است که هیجانها مسری هستند پس آنهایی را در اطرافتان جمع کنید که رازدار و دلگرم، زخم نخورده و سلامت هستند احتمالا حال خوشی را که پیدا کرده اید، می فهمد و متقابلا میتوانید این حال خوش را به دیگران هم بدهید.

۱۳٫ خوبی های خود را ببینید

هر مورد خوبی را که در زندگی دارید بنویسید وقتی بخواهید به گوشه های روشن نگاه کنید، این نوشته ها به کارتان می آیند.

۱۴٫ به اندازه نیازتان بخوابید

بیشتر بزرگسالان برای داشتن خلقی خوشی باید ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابند.

  • اغلب وقتی خوب خوابیده اید، احساس بهتری دارند.
  • البته عکس آن هم صادق است. خواب کم خلق و خوی آدم را پایین می آورد.

۱۵٫ به کارشناس مراجعه کنید

اگر با همه آنچه گفته شد، هنوز حال خوشی ندارید باید مشکل خود را با کارشناس در میان بگذارید. با مشاور قرار بگذارید و درباره احساستان به او بگویید. اگر دلیل خلق تنگان افسردگی باشد. می شود آن را درمان کرد. حتی اگر افسرده نیستید، احتمالا می توانید نکات جالبی درباره خود و چالش هایتان بدانید و باحالی بهتر دفتر مشاور را ترک کنید.

منبع: هفته نامه سلامت

در این رابطه مقاله زیر را نیز بخوانید: راه های خوشبختی واقعی

برچسب ها

مسعود رازنهان

مسعود رازنهان هستم سردبیر محتوای مجله سلامتی حدودا 6 سال تجربه کاربری و فنی در تولید محتوا دارم امیدوارم محتواهای بنده مورد استفاده شما عزیزان گردد. خوشحال میشوم از طریق ایمیل : raznahan@shamimsalamati.ir نظرات خودتان را برایم ارسال کنید.

پاسخی بگذارید

بستن