خر و پف کردن و علت های آن؛ برای بهبود خر و پف کردن چه کنیم؟

برای بهبود خر و پف کردن چه کنیم؟

خر و پف کردن و علت های آن

شاید شما هم جزو ۴۵ درصد از بزرگسالانی باشید که خر و پف می کنند یا حداقل یک نفر را می شناسید که این کار را می کند. این که کسی با صدای بلند خر و پف کند در بعضی فرهنگ ها خنده دار است ولی در واقع خر و پف، یک مسئله ی جدی است.

با رعایت چند نکته ی ساده و تغییر در سبک زندگی می توانیم جلوی خر و پف کردن را بگیریم:

خر و پف کردن و علت های آن

۱) تغییر در مدل خوابیدن

پوزیشن خوابیدن خود را عوض کنید. به پشت خوابیدن زمینه را برای خر و پف کردن بیشتر فراهم می کند. (پس مثلا به کنار بخوابید).

۲) کاهش وزن

وزن خود را کاهش دهید. آدم های لاغر هم خر و پف می کنند ولی کم کردن وزن در خیلی موارد موجب قطع خر و پف شده است. اگر الان چاق شده اید و خر و پف می کنید ولی قبلا این طور نبودید، وزنتان را کاهش دهید.

۳) از مصرف الکل خودداری کنید.

۴) رعایت بهداشت خواب

بهداشت خواب را رعایت کنید. وقتی پس از ساعات طولانی کار کردن به رخت خواب می روید، احتمال خر و پف کردن در شما بیشتر است.

۵) دوش گرفتن قبل از خواب

قبل از خوابیدن:

  • دوش آب گرم بگیرید.
  • بینی خود را تمیز کنید.

۶) تعویض بالش و روبالشی

بالش خود را عوض کنید. مواد آلرژن موجود در بالش و محیط اتاق می توانند موجب خر و پف شوند. روبالشی خود را هفتگی عوض کنید و محیط خواب را حتما جارو برقی بکشید. قبل از تهیه ی بالش هایی که گفته می شود از خر و پف کردن جلوگیری می کنند، با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است باعث گردن درد بشوند.

۷) نوشیدن مایعات کافی

مایعات کافی بنوشید. وقتی بدن دهیدره می شود، ترشحات بینی و کام نرم چسبنده تر می شوند و این امر موجب خر و پف کردن می شود.

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

بستن