سردرد و راهکارهای غیردارویی بهبود آن؛ درمان خانگی سردرد

خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین

سردرد و راهکار های بهبود آن

سردرد یکی از درد های شایعی است که روزانه افراد زیادی ممکن است به آن مبتلا شوند. شدت و نوع آن متفاوت است ولی در برخی موارد می تواند فرد را از انجام فعالیت روزمره بازدارد.

می خواهیم به چند راهکار غیردارویی برای کنترل این درد شایع اشاره کنیم:

سردرد و راهکار درمان آن

۱) آب بنوشید

مطالعات نشان داده که کاهش آب بدن می تواند یکی از دلایل بروز سردرد باشد و همچنین طی مطالعه ی دیگری به افرادی که سردرد داشته اند آب داده اند و طی ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت بعد سردردشان کاهش یافت.

۲) منیزیم بیشتری مصرف کنید

از منیزیم استفاده کنید. مطالعات نشان داده افرادی که دچار حمله های میگرنی می شوند، دچار فقر منیزیم در بدنشان هستند و گفته شده که روزانه ۶۰۰ میلی گرم منیزیم سیترات به صورت خوراکی می تواند باعث کاهش شدت و دفعات حمله های میگرنی بشود. مصرف مکمل های منیزیم می تواند عوارضی همچون اسهال را به دنبال داشته باشد.

بهتر است در شروع مصرف منیزیم، از دوز های پایین تر استفاده کرد.

۳) غذای هیستامین دار نخورید

اجتناب از خوردن غذاهایی که هیستامین زیادی دارند. هیستامین ماده ای شیمیایی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و نقش مهمی در سیستم ایمنی، عصبی و گوارشی دارد. هیستامین در مواد غذایی زیر وجود دارد:

  • پنیر های چندساله
  • ماهی دودی
  • گوشت نمک سود
  • غذاهای تخمیر شده
  • شراب

قطع مصرف خوراکی هایی که هیستامین زیادی دارند، می تواند برای افرادی که به طور متعدد سردرد می گیرند موثر باشد.

۴) ویتامین های B مصرف کنید

مصرف B-complex می تواند باعث بهبود سردرد شود. ویتامین های B ریز مغذی های محلول در آب هستند که نقش های بسیار مهمی در عملکرد بدن انجام می دهند و اضافی آن ها از راه ادرار دفع خواهد شد. مطالعات زیادی نشان داده است که ویتامین های زیر می توانند موجب کاهش نشانه های سردرد شوند:

  • B2
  • B6
  • B12

خواص هویج و بهبود سردرد میگرنی :خواص هویج و معجزه های درمانی آن

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

بستن