چگونه بی‌خوابی را درمان کنیم؟

خرید آنلاین دارو از داروخانه آنلاین داروپین

چگونه بی‌خوابی را درمان کنیم؟

گاهی بیش از دو ساعت طول می‌کشد تا فردی که به رختخواب رفته، بخوابد. در حالی که گاهی این افراد به‌قدری خسته می‌شوند که خوابیدن برای آنها، دستیابی به یک موفقیت برای رسیدن به آرامش است.

چگونه بی‌خوابی را درمان کنیم؟

گروهی دیگر از افراد که به بی‌خوابی مبتلا هستند، برخلاف گروه اول زود به خواب می‌روند. اما پس از مدت کوتاهی بیدار می‌شوند و تا صبح پلک روی‌ هم نمی‌گذارند.

  در حالی که خواب کافی و آرام در ایجاد توانایی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه نقش بسیار مهمی دارد.

در شرایطی که شما در طول یک‌ شبانه‌ روز به‌ اندازه کافی خوابیده باشید، سیستم طبیعی بدن یا به عبارتی سیستم گوارش، تنفس و ضربان قلب، بدون مواجه‌شدن با هرگونه تنش، قادر به فعالیت خواهد بود. درواقع فردی که خواب کافی نداشته باشد، حتی توانایی لازم برای استفاده از نیروی تفکر و حافظه را نیز نخواهد داشت.

راه حل درمان بی خوابی

  • یکی از بهترین راه‌ها برای درمان بی‌خوابی، اختصاص ساعت معینی برای رفتن به رختخواب برای مدت زمان مشخص است.
  • در طول روز از نوشیدن قهوه و مواد دیگری که حاوی کافئین هستند، خودداری کنید.
  •  غذای مختصری به‌عنوان وعده‌ی شام بخورید.
  • نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا حمام رفتن پیش از خواب نقش مهمی در تجربه یک خواب آرام شبانه دارد.
  •  تماشای فیلم‌های هیجان‌انگیز پیش از خوابیدن نیز می‌تواند شما را بی‌خواب کند.
  •  در طول روز نخوابید؛ چراکه در این صورت احتمال اینکه شب بتوانند زودتر به خواب بروند بیشتر خواهد بود.

همچنین برای مقابله با بی‌خوابی، اگر پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از رفتن به رختخواب نتوانستید به خواب بروید، از اتاق‌خواب بیرون بیایید و بعد از چند دقیقه دوباره به رختخواب بروید. افرادی که ساعت‌ها در رختخواب دراز می‌کشند تا بتوانند بخوابند، بیشتر به‌ سلامت جسمانی و ذهنی خود آسیب می‌رسانند و بدن آنها نیز پس از مدتی به ساعت‌ها بیدار ماندن پیش از به خواب رفتن عادت می‌کند.

بی‌خوابی یا کم‌خوابی

به‌دفعات برای شما اتفاق افتاده که مورد سوال کسی بوده یا از کسی پرسیده‌اید:

  • چرا امروز رنگ‌پریده‌اید؟
  • چرا دور چشمت تیره، چروک و گود افتاده است؟
  • چرا چهره خسته و غمگین است؟
  • چرا سرحال و بشاش نیستی؟

از میان پاسخ‌هایی که گفته یا شنیده‌اید یکی بیشتر از بقیه بوده است: دیشب خوب نخوابیدم یا دیر خوابیدم.

تصور کنید بی‌خوابی یا کم‌خوابی، آن‌هم برای یک‌شب چه بر سر چهره و صورتتان می‌آورد. حال اگر قرار باشد به هر دلیلی شبهای مدیدی را بیدار بمانید و کمتر بخوابید چه بر سر رخسارتان خواهد آمد.

چگونه بی‌خوابی را درمان کنیم؟

همچنین محققان معتقدند، خواب کافی و مناسب شبانه به مبارزه با مشکلات ناشی از پیری کمک می‌کند.

افرادی که تندرستی و سلامت کافی ندارند و از خواب کافی برخوردار نیستند، زودتر پیر می‌شوند و زودتر نیز می‌میرند.

محققان در مطالعه دیگر روی مگس ها نشان داده‌اند، مگس‌هایی که تحت استرس زندگی می‌کنند و خوابشان مناسب نیست، زودتر می‌میرند و دوران پیری آن‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد بود.

رفع کم‌خوابی

به‌جای استفاده از داروهای مسکن برای مبارزه با بی‌خوابی بعد از این، ملاتونین را امتحان کنید.

بدن، به‌ طور طبیعی ملاتونین، ناقل عصبی در غده صنوبری (پینه‌آل)، را می‌سازد. ملاتونین، در طول روز ساعت درونی بدن شما را کنترل می‌کند. ملاتونین الگوهای خواب‌ و بیداری شما را می‌سازد. همچنین ملاتونین مواد شیمیایی در بدن، که باعث احساس کسلی و یا هوشیاری می‌شود را تنظیم می‌کند.

بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها ساعت درونی شما را کنترل می‌کنند. همان‌طور که شما می‌توانید در یک ساعت زنگدار الکتریکی، زمان را تعیین و تنظیم مجدد کنید، بدن نیز قابل تنظیم است.

بررسی نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که یک اونس آب‌ آلبالو را، دو بار در روز، به مدت یک هفته می‌نوشیدند میزان خوابشان به مدت ۲۵ دقیقه در شب افزایش‌ یافته و بهتر و کامل‌تر می‌خوابیدند. آب‌آلبالو، ترش و دارای تریپتوفان است که این ماده یک اسیدآمینه ضروری است که به سروتونین تبدیل و به نوبه خود، تبدیل به ملاتونین در بدن می‌شود.


۵ راه برای بهتر خوابیدن!
برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

بستن